Edukacija

Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

30 August 2007 - Komentari (84) Procedure

Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine? Prema novom zakonu, kupci prvog stana u novogradnji mogu dobiti povraćaj PDV-a (delimično ili u potpunosti). Ovde su praktične informacije kako da ostvarite taj povraćaj. Napomenimo da su prvi-put kupci Kuće Beodom stanova u mogućnosti da zatraže povraćaj PDV-a.

Potrebna dokumentacija

Da bi ste ostvarili pravo na refundaciju PDV-a, morate prvo da popunite obrazac RFN. Zajedno sa ovim obrascem treba da pribavite sledeće dokumente:

  • izvod iz matične knjige rođenih
  • uverenje o državljanstvu
  • dokaz o prebivalištu (overena fotokopija lične karte ili potvrda o prebivalištu)
  • overeni kupoprodajni ugovor
  • račun ili drugi dokumenat koji služi kao račun o kupoprodaji stana na kojem je jasno iskazan iznos PDV-a
  • dokaz da je cena sa PDV-om u potpunosti isplaćena
  • overena izjava kupca da kupuje prvi stan: obrazac IKPS PDV. Obrazac možete dobiti direktno na šalteru u poreskoj upravi ili ga snimiti sa njihove web stranice.

Dokumentacija potrebna za dodatne članove porodice

Ukoliko tražite refundiranje PDV-a za ostale članove vaše porodice, za svakog člana morate predati:

  • dokaz o srodstvu
  • dokaz o prebivalištu (overena fotokopija lične karte ili potvrda o prebivalištu). Napomenimo da prebivalište treba da je isto kao kod kupca.

Predaja dokumenata

Prikupljenu dokumentaciju treba da predate u poresku upravu gde se nalazi sedište kompanije od koje kupujete nekretninu. Na primer, ukoliko kupite jednu od naših Beodom kuća zahtev za refundiranje treba da podnesete u poreskoj upravi Zvezdara.

Vreme trajanja procedure

Poreska uprava će pregledati zahtev i doneti rešenje u roku od 30 dana. 15 dana posle donošenja rešenja izvršiće isplatu povraćaja PDV-a. Iznos će biti isplaćen čekom ili transferom na kupčev bankovni račun.

Kompletan tekst o novim izmenama i dopunama Zakona o porezu na dodatu vrednost naći ćete na web stranici Skupštine.

Komentar(i) na ovaj članak

19/05/2011

DEJAN

84

Comment

Povracaj PDV zakomplikovan

Postovani!
Moj slucaj je malo vise zakomplikovan, kupio sam stan od firme sa uracunatim pdv-om, predao sam poreskoj upravi gomile papira ulkjucujuci i resenje o odobrenju za izgradnju, posle gomile dopuna dobio sam resenje i pdv mi je posle 2 meseca vracen, ali u medjuvremenu se ispostavili da je prodavac (firma) suinvestitor i da je prodaja stana meni drugi prenos prava pa mi sada kazu da ce drzava traziti pare od pdv-a da vratim! Ja sam uradio sve po zakonu i dobio racun sa iskazanim pdv-om, i sve je proslo uz gomilu provera i na kraju sa resenjem o povracaju pdv-a. Kako sada poreska uprava moze traziti meni da vratim pare kada je sa moje strane sve u redu, jer u zakonu pise da moram dobiti racun sa iskazanim pdv-om, a ne i da proveravam ko je investitor, ako suinvestitor u celoj prici. Glavna krivica je nezanje pomenute firme i poreske uprave koje ja sad moram da platim, jer inace ne bih prihvatio cenu stana + pdv da sam znao da ne mogu da ga povratim!Po zakonu sam podneo sve papire i niko nikada nije pominjao odnose suinvestitora i investitora, vec samo racun sa iskazanim pdv-om, dali je prodavac obveznik pdv-a i dali je pdv isplacen. Znam da je slucaj specifican ali me interesuje dali sam ja zasticen zakonom od strane gresaka poreske uprave i neznanje firme koja je zaracunala pdv koji nije smela.

Unapred Hvala!

27/04/2011

Sanja

83

Comment

Kupovina stana (nadogradnje) gde je fizicko lice investitor

Postovana Milena,

Moja situacija je vrlo specificna. Stan koji treba da kupim je jos uvek u fazi izgradnje. Jos uvek ni 80% stana nije zavrseno. Cim ispuni taj uslov od 80%, ja uzimam kredit.

Investitor je fizicko lice koje se nalazi u stanu ispod. Gradjevinska dozvola glasi na 5 investitora (5 komsija koji svi zive u stanovima na spratu ispod).

Da li imam pravo na povracaj PDV u ovom slucaju? Ili - da li treba da platim porez na prenos apsolutnih prava?

Hvala unapred,
Sanja

17/04/2011

ALI

82

Comment

diping

Dobio sam pdv za stan ali na ugovoru investitor je napisao upola manju sumu od koje samu mu dao keš.
Uputite me kako dalje da postupam.
Hvala vam!

13/04/2011

milena

81

Comment

RE:Povracaj PDV-a

Trebalo bi da imate pravo na povraćaj PDV ali u svakom slučaju proverite sa referentom u poreskoj upravi. Što se tiče roka nismo upoznati sa time.

13/04/2011

milena

80

Comment

Re:POTEBNA DOKUMENTA

Poteban Vam je zapisnik o primopredaji stana potpisan između Vas i investitora.

13/04/2011

milena

79

Comment

re:pdv

Hvala Vam za pohvale.

Bez obzira na to da li je investitor platio ili ne pdv državi, pod uslovom da imate ispravne račune od investitora, Vi imate pravo na povraćaj PDV.

13/04/2011

milena

78

Comment

RE:prvi stan

U principu ako kupujete jedan od stanova koji je pripao fizičkom licu na osnovu ugovora o zajedničkoj gradnji, već je izvršen prvi promet. Najbolje je da proverite dokumentaciju sa svojim advokatom, ili savetnikom u poreskoj upravi.

06/04/2011

Pavle

77

Comment

Povracaj PDV-a

Supruga i ja smo kupili stan u izgradnji putem subvencionisanog stambenog kredita. Ona je buduci vlasnik stana, koji je njen prvi stan. Ja sam krajem 2007. nasledio 1/12 stana(4 m2), koji je u 2008. prodat. Zanima me da li bih mogao da ostvarim pravo na povrat PDV-a kao clan domacinstva. I koji je rok za podnosenje prijave za povrat PDV-a?

18/03/2011

Sasa

76

Comment

POTEBNA DOKUMENTA

Sve pohvale za sajt! Hvala unapred na odgovoru.

Moje pitanje odnosi se na dokumenta potrebna za povraćaj PDV-a za kupovinu stana u izgradnji. Koji dokumenat je potreban kao dokaz da je stan završen ili to možda i nije potreban uslov?

Pitanje se svodi na to: - Da li imam pravo na povraćaj PDV-a, ako je celokupan iznos prodavcu isplaćen a stan još uvek nije završen. Koja dokumenta su potrebna kao potvrda da se stan završen.

05/03/2011

vladica

75

Comment

pdv

Prvo želim napomenuti da je ovaj sajt idealan i dosta koristan.
Interesuje me dali kada dobijem konačni račun i fiskalni isečak (i naravno da u ugovoru stoji da je stan plaćen u celosti sa pdv) postoji mogućnost da ja ne dobijem povraćaj pdv jer investitor nije uplato pdv državi?
Unapred zahvalan

28/02/2011

Vladan

74

Comment

Prvi stan

Uf,u celoj ovoj konfuziji,imam milion pitanja,ali da probam da "suzim".Ako kupim stan od firme,koja je u sistemu Pdv-a,a ona ima
-ugovor o razvrgnucu sa fizickim licima,
-odobrenje za izgradnju glasi na njih troje(svi se pominju,investitor+dva fizicka lica)
-ja nemam nista,u vlasnistvu
-ne razumem ,tzv."prvi promet",moze li taj tzv."prvi promet",da ospori moje pravo na pobrat PDV-a?Ili nesto drugo?

18/02/2011

milena

73

Comment

Re: PDV

Treba da tražite od investitora da Vam vrati iznos pdv na sumu koju ste mu dali u kešu. Ostatak možete rešiti aneksom.

07/02/2011

luka

72

Comment

pdv

kupio sam stan u novogradnji i u kupoprodajnom ugovoru je jasno definisano da sam platio cenu sa pdv-om.Problem nastaje kada su investitoru uplacene pare, odnosno deo sredstava je uplacen putem kredita i to je automatski prebaceno na racun investitora, medjutim deo koji sam investitoru platio u gotovini on nije uplatio na racun i za taj iznos sada nemam dokumentaciju potrebnu za povracaj pdv-a. Aneksom ugovora koji je sacinjen istog dana kada je kompletna cena definisana ugovorom isplacena, potvrdjuje se da je stan placen u potpunosti. Investitor sada predlaze da se za iznos dat u gotovini sacini aneks ugovora po kome bi cena stana bila umanjena za taj iznos i da je to jedini nacin da povratim pdv. molim za savet.

04/02/2011

milena

71

Comment

RE: Problem prilikom povracaja PDV-a

Obaveza investitora je da plati PDV državi i za to je on odgovoran. Povraćaj PDV za individualnog kupca stana spada u obavezu samog kupca. Tj. investitor ne mora da referentima koji obrađuju Vaš predmet lično dostavi konačni račun već Vi treba da tražite od investora konačni račun sa fiskalnim odsečkom i zajedno sa ostatkom dokumentacije kompletirate predmet.

26/01/2011

Bojan

70

Comment

Problem prilikom povracaja PDV-a

Prvo bih vam se zahvalio sto azurirate ovakav sajt. Predao sam zahtev za povracaj pdv-a za kupovinu prvog stana. Dobio sam obrazlozenje da sam odbijen zbog nepotpune dokumentacije. Naime investitor Stankom, nije njima dostavio konacni obracun za objekat, iako su meni dostavili avansni racun. Po njima je jedino resenje da ja molim investitroa da dostavi konacni obracun. Da li je moguce da drzava to ne radi, nego ja kao obicno privatno lice to moram i da li investitor ima neki zakonski rok. Zgrada je useljenja i platio sam vec porez na imovinu toj istoj poreskoj sluzbi.

23/01/2011

milena

69

Comment

Re:Kada najranije moze da se podnese zahtev za povrat PDV

Investitor treba da priloži sledeću dokumentaciju:
- izvod iz APR-a
- potvrdu o PIB-u
- Potvrdu da je u sistemu PDV-a
- konačni račun sa fiskalnim odsečkom na kome se vide sve avansne uplate ukoliko ih je bilo
- avansne račune za sve uplate rata za stan (ukoliko je stan plaćen u više rata)
- overene izvode iz banke na kojima se vide sve uplate
- specifikaciju uz konačni račun ukoliko je uz stan kupljena garaža ili parking mesto.
- i eventualno ovlašćenje da umesto investitora možete popuniti PPI4 obrazac koji se odnosi na oslobođenje od plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava za Vaš stan.
- zapisnik o primopredaji
- kopiju pravosnažne građevinske dozvole tj. odobrenja za gradnju, potvrdu o prijemu doumenatcije (tzv prijavu radova) i eventualno upotrebnu dozvolu ukoliko je poseduje.

20/01/2011

Nesa

68

Comment

Kada najranije moze da se podnese zahtev za povrat PDV

Hvala na odgovoru, pokrenuli ste i novu temu. Jasan je spisak dokumenata koji se traze od nas, kupaca; koji su tacno dokumenti koje treba da nam dostavi investitor (pomenuli ste izvod iz APR-a, neke dozvole)? Unapred hvala.

10/01/2011

milena

67

Comment

Re:Kada najranije moze da se podnese zahtev za povrat PDV

Zahtev za povrat PDV možete podneti kada sa investitorom potpišete zapisnik o primopredaji stana i kada od njega dobijete konačni račun sa fiskalnim odsečkom i svu dokumentaciju o investitoru (podaci iz APR, dozvole itd).

06/01/2011

Nesa

66

Comment

Kada najranije moze da se podnese zahtev za povrat PDV

Postovana
Puno pohvala za Vase komentare! Nisam u celoj ovoj prepisci pronasao podatak koji mene zanima: koji je to najraniji momenat kada moze da se podnese zahtev za povrat PDV, naravno pod pretpostavkom da su svi uslovi sa nase strane ispunjeni. Da li je to tehnicki prijem objekta, upis objekta u neke relevantne knjige, momenat kada investitor ispuni neke svoje obaveze ili...?
Unapred zahvalan

26/12/2010

milena

65

Comment

re: POVRAĆAJ PDV - A NA ZAJEDNIČKO VLASNIŠTVO

Mislim da nemate... Proverite u poreskoj upravi.

26/12/2010

milena

64

Comment

Re: goranche

Vaša majka bi trebalo da ima pravo na povraćaj PDV-aukoliko ne poseduje nepokretnost na svoje ime. Ipak savetujemo da se raspitate kod referanta u poreskoj upravi.

23/12/2010

Marko Z.

63

Comment

POVRAĆAJ PDV - A NA ZAJEDNIČKO VLASNIŠTVO

Supruga i ja se vodimo oboje kao kupci na kupoprodajnom ugovoru (kupujemo stan po pola). Da li oboje imamo prava na povraćaj PDV-A od po 40m2 zajedno 80m2. Stan ima 78m2

15/12/2010

GORAN ĆIRIĆ

62

Comment

goranche

Moja majka zivi sa svojim suprugom u kuci koju su napravili pre 30 godina. Kuca se vodi na supruga, ima 80 kvadrata. Majka je domacica. Na njeno ime je kupljena garsonjera koja je u izgradnji i to je njena prva kupovina. Da li ona ima pravo na povracaj PDV-a s obzirom na to da zivi u bracnoj zajednici sa suprugom.

16/11/2010

milena

61

Comment

Re:Porez na prenos apsolutnih prava

Novi stanovi podležu PDV-u a ne porezu na prenos apsolutnih prava. Ukoliko je investitor platio PDV Vama samo treba dokaz o tome.

16/11/2010

milena

60

Comment

Re: повраћај пдв пријава боравка

Do sada nije postojao uslov da se za povraćaj PDV-a kupac stana mora prijaviti na adresu stana koji je kupio. Nismo upoznati da je došlo do promene po tom pitanju.

05/11/2010

TAŠANA

59

Comment

Porez na prenos apsolutnih prava

Kupila sam stan direktno od investitora.Da li sam u obavezi da platim porez na prenos apsolutnih prava, tj. da li prijavu podnosi prodavac, s obzirom da je on poreski obveznik ili ja , kao kupac.

04/11/2010

хистерик

58

Comment

повраћај пдв пријава боравка

Да ли је за повраћај пдв-а купац обавезан да изврши промену пријаве боравка на адресу стана који је купио?

27/10/2010

milena

57

Comment

Re: Porez na prenos apsolutnih prava i povraćaj PDV-a

Ukoliko se radi o novoizgrađenom stanu, tj ukoliko se radi o prvom prenosu nepokretnosti sa investitora na Vas, govorimo o PDV-u i tada pošto Vam je to prva nepokretnost imate pravo na povraćaj PDV koji je investitor platio a Vama uključio u cenu. Ukoliko se radi o situaciji da je došlo do prvog prometa tj. da Vi niste prvi kupac onda se govori o porezu na prenos apsolutnih prava i možete biti oslobođeni plaćanja tog poreza pošto se radi o Vašoj prvoj kupovini. Znači ili jedan ili drugi porez...

24/10/2010

Davor

56

Comment

Porez na prenos apsolutnih prava i povraćaj PDV-a

Supruga i ja kupujemo novoizgrađen stan i to nam je prva nekratnina oboma.Ugovorno je u cenu nekretnine uključen PDV i definisano je da mi plaćamo porez na prenos apsolutnih prava.
Interesuje nas da li smo u obavezi da platimo porez na prenos apsolutnih prava i da li imamo pravo na povraćaj PDV-a, ako smo oslobođeni plaćanja poreza na prenos apsolutnh prava?

01/08/2010

snezana

55

Comment

porez na prenos

"Procesljala" sam sve moguce sajtove sa problematikom poreza na prenos apsolutnih prava za kupovinu prvog stana i nigde nisam zapazila podatak da se porez UOPSTE ne placa na novoizgradjene stanove kupljene od investitora. Da sam pazljivije procitala Vase tumacenje novina u zakonu, ne bih Vam postavila suvisno pitanje vezano za razliku kvadrata. Hvala za dobro osmisljen i koristan sajt. Zelim Vam puno uspeha u daljem radu.

31/07/2010

Snezana

54

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Da li se pri kupovini prvog stana od investitora, placa porez na prenos apsolutnih prava na razliku preko 40mkv, po stopi od 2,5%? Naime, kupila sam prvi stan od 46mkv. Investitor me ubedjuje da porez na prenos apsolutnih prava na razliku od 6mkv ne placam, niti podnosim obrasce PPI-4 i IKPS-PPAP, jer se porez na prenos apsolutnih prava ne odnosi na kupce koji stan kupe direktno od investitora. Da li je investitor u pravu?

30/07/2010

Vladan Z.

53

Comment

Povracaj PDV-a

Koji je rok za podnosenje zahteva za povracaj PDV-a?

24/07/2010

milena

52

Comment

Re:Clanovi domacinstva za povracaj PDV za kupovinu prvog stana

Poštovani,

Evo paragraf iz Zakona koji se odnosi na članove domaćinstva:

"Породичним домаћинством купца првог стана сматра се заједница живота, привређивања и трошења прихода купца првог стана, његовог супружника, купчеве деце, купчевих усвојеника, деце његовог супружника, усвојеника његовог супружника, купчевих родитеља, његових усвојитеља, родитеља његовог супружника, усвојитеља купчевог супружника, са истим пребивалиштем као купац првог стана. "

Na žalost tumačenja Zakona su različita i ovaj paragraf ostavlja prostor za to. Po nama, logično bi bilo da imate pravo na povraćaj PDVa i na brata, ali ukoliko on kasnije kupi stan i želi povraćaj PDV-a neće ga moći ostvariti dva puta.

20/07/2010

Dana Djordjevic

51

Comment

Clanovi domacinstva za povracaj PDV za kupovinu prvog stana

Za kupovinu prvog stana koji se nalazi u Vrnjackoj Banji podnela sam zahtev za povracaj PDV-a. Uz moju dokumentaciju prilozila sam kompletnu potrebnu dokumentaciju za clana porodicnog domacinstva ( moj rodjeni brat) sa kojim zivim na istoj adresi od rodjenja 1979 do danas. U poreskoj upravi grada Kraljeva su mi kazali da se ne priznaje rodjeni brat ili sestra za clana porodicnog domacinstva, ali vi podnesite zahtev pa cemo mi vama izdati resenje.Dali mozete da mi odgovorite dali je to istina? U poreskoj upravi u Staroj Pazovi su mi kazali da u zakonu nigde ne stoji takav vid zabrane(koji se odnosi na brata ili sestru). Unapred zahvaljujem.

08/07/2010

milena

50

Comment

Re:Povraćaj PDV

Poštovani Gorane,

Ukoliko je Vaš investitor pravno lice, potrebno je da Vam izda i fiskalni račun koji je obavezan pri prometu između pravnog i fizičkog lica. Takođe Vam je potreban zapisnik o primopredaji nepokretnosti potpisan između Vas i investitora.

08/07/2010

milena

49

Comment

Re: oslobadanje poreza na prenos apsolutnih prava

Poštovana Ružice,

Na žalost moraćete platiti porez na prenos apsolutnih prava i na garažno mesto. Najbolje je da to proverite kod referenta u poreskoj upravi.

08/07/2010

milena

48

Comment

Re: kupovina stana - stara gradnja

Poštovani Zorane,

Samo novogradnja pada pod režim PDV-a. Vi jedino možete dobiti oslobođenje plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava ukoliko Vam je to prvi stan u vlasništvu.

05/07/2010

Goran

47

Comment

Povraćaj PDV

02.07.2010. sam isplatio ukupnu ugovorenu sumu sa PDV posle plasiranja subvencionisanog kredita za kupovinu stana u novogradnji od invesitora. Od istog sam dobio sledeće papire: izvod sa bankovnog računa investitorove firme gde je prikazan promet i moja uplata, potvrdu da sam isplatio stan u celosti i račun(ne fiskalni) gde je izražena cena sa pdv( cena + PDV ). Ja, supruga i dvoje dece se vodimo na istoj adresi, a kupili smo PRVI stan od 72kvm i do sada nismo imali nikakvu nekretninu u vlasništvu. Da li je ovo čista situacija? POZDRAV!!

29/06/2010

Ruzica

46

Comment

oslobadanje poreza na prenos apsolutnih prava

Kupila sam stan od pravnog lica,prvi sam kupac a to je ujedno i prva nekretnina koja se vodi na mene. U kupoprodajnom ugovoru pise da sam kupila stan sa garaznim mestom.Stan ima 65.25 m2. Zivim sa supruznikom na istoj adresi. Moje pitanje je da li kod oslobadjanja poreza na prenos apsolutnih prava sam oslobodjena na 40+15 m2 a na 10.25m2 moram da platim porez na prenos apsolutnih prava ili moram da platim i na garazno mesto.

29/06/2010

zoran

45

Comment

kupovina stana - stara gradnja

Obzirom da kupujem prvi stan u staroj gradnji i da sadasnji vlasnik stana (tj. prodavac stana ) ne moze da izda fiskalni racun, da li mogu da naplatim PDV na kupovinu prvog stana i na koji nacin dokazujem poreskoj upravi da sam kupio stan (sta im dostavljam umesto fiskalnog racuna )?

22/06/2010

milena

44

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Poštovani,

Na žalost nije moguće promeniti vlasnika stana na taj način. Možete ugovorom o poklonu da svom sinu poklonite taj stan ali pošto je jedan promet nepokretnosti već urađen on ne može ostvariti pravo na povraćaj PDV-a. U svakom slučaju, najbolje je da se raspitate u poreskoj upravi.

09/06/2010

maja

43

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Molim vas da mi pomognete, zakljucio sam ugovor sa Investitorom, o kupoprodaji stana u izgradnji, i platio celokupnu cenu preko kredita banke. Sada me interesuje da li Aneksom ugovora mogu da izmenim da je kupac tog stana moj sin, a ja da i dalje ostanem kao platac, jer sam ja podigao kredit za stan? A to bih uradio da bi on imao nekretninu na sebi i da bi mogao da dobije povracaj PDV-a jer mu je to prva nekretnina?
Hvala unapred na pomoci

08/06/2010

milena

42

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Poštovani,

Na žalost tumačenja zakona su različita. Evo dela Zakona koji se odnosi na povraćaj PDV-a: "Породичним домаћинством купца првог стана, у смислу става 3. овог члана, сматра се заједница живота, привређивања и трошења прихода купца првог стана, његовог супружника, купчеве деце, купчевих усвојеника, деце његовог супружника, усвојеника његовог супружника, купчевих родитеља, његових усвојитеља, родитеља његовог супружника, усвојитеља купчевог супружника, са истим пребивалиштем као купац првог стана (члан 56а став 5. Закон).
"

Po nama, logično bi bilo da možete dobiti povraćaj PDV-a ali će to definitivno zavisiti od poreske uprave gde tražite povraćaj. Probajte da razgovarate sa direktorom filijale.

08/06/2010

Nevena

41

Comment

Povracaj PDV-a za kupce prvog stana

Postovani,

Suprug i ja smo nedavno isplatili celokupnu cenu novog stana i sad podnosimo zehtev za povracaj pdv-a. u trenutku potpisivanja kupoprodajnog ugovora bili smo vanbracni partneri (sa jednakim prebivalistem). U pitanju je stan od 52m2. Racunali smo da imamo pravo na 40m2 plus 15m2 posto su po Porodicnom zakonu vanbracni i bracni partneri izjednaceni kada je rec o imovinskim odnosima. Kako smo nedavno saznali u poreskoj upravi, to nije slucaj kada je o ovom zakonu rec. Molim Vas za misljenje, da li nama sleduje oslobadjanje od placanja poreza na svih 52m2?

Hvala.

30/05/2010

milena

40

Comment

RE:pravo na povracaj pdv-a

Trebalo bi da imate, ali najbolje je da odete do najbliže poreske uprave i njima postavite isto pitanje.

27/05/2010

Sandra

39

Comment

pravo na povracaj pdv-a

Postovani,

Moj suprug je kupio kucu od svojih roditelja, i zeli da ostvari pravo umanjenja poreza na prenos apsolutnih prava za sebe i dvoje dece. Ja zelim da kupim stan na svoje ime. Moje pitanje je da li ja imam pravo na povracaj pdv-a? Trenutno se svi vodimo na istoj adresi (suprug, deca, roditelji i ja)

Hvala unapred

22/04/2010

milena

38

Comment

Re: povrat PDV na kaparu?

Povraćaj se računa na osnovu konačnog računa i fiskalnog odsečka koji Vam investitor izda. Najverovatnije je da će vrednost tog računa biti umanjena za iznos keša koji ste dali na ime kapare. Proverite ovaj podatak sa investitorom.

22/04/2010

milena

37

Comment

Re: povrat PDV na kaparu?

Povraćaj se računa na osnovu konačnog računa i fiskalnog odsečka koji Vam investitor izda. Najverovatnije je da će vrednost tog računa biti umanjena za iznos keša koji ste dali na ime kapare. Proverite ovaj podatak sa investitorom.

21/04/2010

Ivan L.

36

Comment

povrat PDV na kaparu?

Kupujem stan u izgradnji, prilikom potpisa predugovora investitoru-prodavcu sam isplatio u kešu na ruke 10%, ostatak ide iz kredita banke.U predugovoru piše da prodavac potpisom predugovora potvrđuje da je primio dati iznos na ime kapare i kao znak da je predugovor zaključen.
Ja ću nakon isplate celokupne cene stana od investitora-prodavca dobiti račun na celokupan iznos( cena+PDV), mogu dobiti i priznanicu za dati deo kapare, ali nemam dokaz da je taj iznos od 10% uplaćen na ziro račun prodavca.

Da li ima prepreka da ja dobijem povraćaj PDV za celokupnu cenu stana(kapara+kredit)?

13/04/2010

milena

35

Comment

RE:Na osnovu kog zakona mi je rečeno da će me odbiti?

Ukoliko je investitor fizičko lice i nosilac je odobrenja za gradnju, znači da se zgrada zajedno sa svim stanovima prvo kniži na njega pa posle na ostale nosioce prava po ugovoru. Budući da ste vi kupili stan od pravnog lica znači da je jedan promet već urađen tj. prenos vlasništva sa fizičkog lica na pravno lice, pa tek na kraju na Vas.
Uvek možete da zatražite mišljenje rukovodioca poreske uprave jer su dužni da Vam daju precizno objašnjenje.

12/04/2010

Miroslav

34

Comment

Na osnovu kog zakona mi je rečeno da će me odbiti?

Poštovani,
prošle 2009-te sam kupio stan u novogradnji. Od firme koja mi je prodala, sam dobio račun sa fiskalim isečkom i potrvdu da su sva dugovanja izmirena. Račun i ostalu potrebnu dokumentaciju sam odneo u poresku upravu - filijala Zvezdara i od njih dobio informaciju da će na osnovu moje dokumentacije moj zahtev za povraćaj PDV-a biti odbijen. Navodno je po njihovom mišljenju izvršen prvi promet jer je na odobrenju za gradnju investitor - fizičko lice, dok ja kupujem od pravnog lica - suinvestitora( inače to fizičko lice je vlasnik pomenutog pravnog lica). Takođe posedujem ugovor između investitora i suinvestitora, sačinjen pre početka izgradnje o podeli stambenih jedinica u zgradi. Molim Vas za Vaše mišljenje, kome da se obratim ako mi odbiju Zahtev i postoji li neko tumačenje Zakona o PDV-u gde se definiše prvi promet?
Unapred hvala

08/04/2010

milena

33

Comment

Re:PDV us Porez na prenos apsolutnih prava

Poštovana Dragana,

Ono što je sigurno jeste da, ne možete dobiti povraćaj PDV-a za kupovinu prvog stana ako je investitor na bilo koji način uspeo da izbegne plaćanje tog poreza. Ne zaboravite da u Beogradu ima puno investitora zgrada koji su fizička lica i koji nastoje na svaki način da izbegnu poreze.

03/04/2010

Dragana

32

Comment

PDV us Porez na prenos apsolutnih prava

Molim vas objasnite mi ovu tačku iz OBJAŠNJENJA O REFUNDACIJI PDV-A

Pravo na refundaciju PDV nema:

(pod 1) i 2) sam preskočila, jer su mi jesne, ali za tačku 3) mi treba objašnjenje)

3) kupac stana koji je stekao prvi stan bez obaveze prodavca da za promet tog stana plati porez na prenos apsolutnih prava po osnovu kupovine prvog stana u skladu sa zakonom kojim se ureduju porezi na imovinu;

Sa ovim stavom se vezuje i moje pitanje pod rednim brojem 31 (Dragana)
Zahvalna na odgovoru, pozzz...

03/04/2010

Dragana

31

Comment

PDV us Porez na prenos apsolutnih prava

Da li imam pravo na povraćaj PDV-a ako kupujem stan od prodavca (investitora) (stan je u zgradi koja je u izgradnji), ako je prodavac, prethodno po nekom ugovoru ili već nekom aktu, oslobođen poreza na prenos apsolutnih prava, i da li prodavac (investitor) uopšte može biti oslobođen tog poreza ako tek zida zgradu (tj. nije je od nikoga kupio, već je on prvi vlasnik)!!!!???? Please, za odgovor...

30/03/2010

milena

30

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Poštovani Branko,

Ukoliko je Vaš investitor pravno lice, mora Vam izdati fiskalni račun po zakonu. Sam račun nije dokaz u poreskoj upravi da je iznos PDV-a plaćen državi. Fiskalni račun jeste.

29/03/2010

branko

29

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Postovani, kupio sam stan u novogradnji i od investitora sam dobio racun na kome su jasno iskazana osnovica i pdv,nisam dobio nikakav fiskalni isecak pa me interesuje da li i sa takvim racunom mogu da ostvarim svoje legitimno pravo povracaja pdv-a ili moram dodatno da trazim fiskalni isecak od investitora.
Unapred zahvalan.

27/03/2010

milena

28

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Logično bi bilo da imate. Proverite u poreskoj upravi.

27/03/2010

milena

27

Comment

Kvadratura i povracaj PDV-a

Povraćaj PDV-a se obračunava na osnovu konačnog računa i fiskalnog odsečka koji treba Vam izda investitor i u kome treba da bude iskazan iznos PDV-a na celu sumu koju ste platili tj. na svih 56,5 m2. Ukoliko ste kupili i garažno mesto zajedno sa stanom mora Vam izdati i specifikaciju uz račun gde se vidi koliko je tačno koštalo parking mesto a koliko stan. Od toga će referent u poreskoj upravi da izračuna koliko Vam se novca vraća za 40m2. Ukoliko se Vaš otac vodi sada na istoj adresi kao i Vi možete na njega tražiti i dobiti popust na dodatnih 15m2.

27/03/2010

vlada

26

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Postovani, da li imam pravo na povracaj PDV za kupovinu montazne kuce? Molim vas za odgovor

26/03/2010

Sasa

25

Comment

Kvadratura i povracaj PDV-a

Stan koji kupujem ima 56,5 kvadrata. Bez obzira na to, ja bih trebao da imam pravo na povracaj PDV od 40 kvm? Da li to znaci da se deo za povracaj obracunava na osnovu cene po kvadratu koja stoji u ugovoru?

Moje drugo pitanje se odnosi na mogucnost da prijavim i svog oca na istoj adresi. Da li tako sticem mogucnost na povracaj PDVa za dodatnih 15 kvm? On nije ni vlasnik ni suvlasnik stana, ali zivi na adresi gde je vlasnik stana njegova supruga, odnosno moja majka. Dakle da li je moguce dobiti povracaj i za dodatnih 15 kvm na taj nacin?

Unapred zahvalan,
Sasa

24/03/2010

milena

24

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Poštovana Jasna,

Hvala Vam za komplimente za sajt.

Morate da potpišete ugovor sa investitorom i on Vam mora izdati konačni račun sa fiskalnim odsečkom. To je mogao uraditi odmah jer ste novac isplatili u celosti. Budite oprezni kod sklapanja ugovora jer i u ugovoru mora jasno da stoji da ste stan već isplatili.

20/03/2010

Jasna

23

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Potpisala sam predugovor za kupovinu prvog stana u izgradnji i novac isplatila investitoru. U predugovoru stoji da je stan sa PDV-om isplacen u celosti. Tada su mi rekli da imam pravo na povracaj PDV-a. Zbog opste krize zgrada je, konacno, pred useljenjem. Hocu li, posle dobre dve godine straha i strepnji dobiti konacan racun i fiskalni odsecak, da bih mogla da trazim povracaj PDV-a? Moji komplimenti za vas sajt!

18/03/2010

milena

22

Comment

RE:Povracaj pdv-a kad se stan kupuje od fizicnog lica

Poštovana Olga,

Zakon važi ukoliko je fizičko lice koje Vam prodaje stan izmirilo obaveze prema poreskoj upravi tj ukoliko je plaćen PDV od 8%, i naravno ukoliko Vam priloži dokaz o tome.

15/03/2010

Olga

21

Comment

Povracaj pdv-a kad se stan kupuje od fizicnog lica

Nigde nisam ovde procitala da li se ovo pravo ostvaruje i kako kad se stan kupuje od fizickog lica. U tekstu kaze da se dokumentacija podnosi u UJP tamo gde je sediste firme,a ne pominje fizicko lice kao prodavca (???)
Nije valjda da onda zakon ne vazi!

12/03/2010

milena

20

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Zakon je i dalje na snazi.

12/03/2010

Anonymous

19

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Postovanje,

Planiram da kupim stan u novogradnji za koji mesec,i zanimama me da li i dalje vazi povrcaj PDV-a u 2010.godini?

12/03/2010

milena

18

Comment

Povraćaj pdv-a pri kupovini prvog stana

Vi imate pravo na povraćaj PDV bez obzira u kojo ste fazi kupili stan ukoliko je investitor izmirio svoje obaveze prema državi.

10/03/2010

Dragana

17

Comment

Povraćaj pdv-a pri kupovini prvog stana

Da li pravo na povraćaj pdv-a imaju i fizička lica koja su svoj stan kupila u 'sivoj fazi'?!

05/03/2010

milena

16

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Prilaže se konačni račun sa fiskalnim odsečcima izdat od strane investitora.

04/03/2010

caca

15

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Sta se prilaze kao dokaz da je cena stana sa PDV-om u potpunosti isplacena?

23/01/2010

milena

14

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Trebalo bi da imate pošto niste pre imali nekretninu na svoje ime. Proverite u preskoj upravi.

22/01/2010

Anonymous

13

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Ja nikada nisam posedovao nekretninu. Zivimo u stanu ciji je vlasnik moja supruga. Ja podizem kredit, prodajemo zenin stan i kupujem veci na moje ime. Da li imam pravo(ja i dvoje dece) na povracaj PDV-a? Unapred zahvalan.

08/11/2009

Miloš

12

Comment

Povraćaj PDV-a kod novogradnje

Ukoliko je investitor novogradnje fizičko lice, a ja sam platio kupoprodajnu cenu u koju je uključen PDV, da li imam pravo na povraćaj tog PDV-a? Naravno, prvi put kupujem stan, nemam drugih u vlasništvu.

22/09/2009

ALEKSANDAR

11

Comment

potrebna dokumenta

e pa nije bas tako tu niste napisali da i za supruznike i decu trebaju izvodi i uverenja o drzavljanstvu
zatim vam treba i uverenje iz nadleznog poreskog organa dokaz da niste placali porez na nepokretnost od 01.07.2006. za oba supruznika
zatim uverenja iz poreske uprave da niste u dugu sa doprinosima za oboje narocito vazno ako je jedan od supruznika privatnik
i sa svim tim SRECNO

22/09/2009

milena

10

Comment

Da li se pdv isplacuje u celosti

PDV se isplaćuje u celosti na iznos koji se odnosi na sami stan, naravno ukoliko ispunjavate uslove koje traži poreska uprava. Na kupljeni garažni prostor ne možete dobiti povraćaj PDV-a.

21/09/2009

Jelena

9

Comment

Da li se pdv isplacuje u celosti?

Da li se pdv isplacuje u celosti odnosno da li se isplacuje svih 8% ili se nesto od iznosa izgubi prilikom prebacivanja novca?

17/08/2009

milena

8

Comment

Re: Povraćaj PDV-a za ostale članove porodice

Mislim da se uzima adresa na kojoj se vode članovi porodice pre kupovine stana. Ali molim Vas da se za tačne informacije obratite poreskoj upravi jer mi nismo upućeni u sve detalje.

08/08/2009

Dragan

7

Comment

Povracaj PDV-a za ostale ckanove porodice

Napomenuli ste da ukoliko se traži refundiranje PDV-a za ostale članove porodice, prebivalište treba da je isto kao kod kupca. Da li se pod prebivalistem smatra adresa novog (kupljenog) stana ili adresa prebivalista pre kupovine stana?

Konkretno, da li cu ja imati pravo na povracaj PDV-a za suprugu i sina obzirom da su njih dvoje trnutno prijavljeni na jednoj a ja na drugoj adresi?

Unapred zahvalan.

23/06/2009

milena

6

Comment

Re: Povracaj PDV-a pri kupovini prvog stana

Bez obzira što je investitor fizičko lice podložan je plaćanju PDV ukoliko je u poslednjih 12 meseci imao promet preko 4.000.000,00 dinara. To možete da proverite direktno u poreskoj upravi opštine kojoj pripada. U poreskoj upravi će Vam dati spisak dokumentacije neophodne za povraćaj PDV-a. Jedan deo dokumentacije treba da dobijete od investitora a drugi se odnosi na Vas i Vašu porodicu.

23/06/2009

Dragan

5

Comment

Povracaj PDV-a pri kupovini prvog stana

Kupio sam stan u Zarkovu kao suinvestitor u izgradnji.Prodavac je van knjizni vlasnk dela nepokretnosti objekta koji je u izgradnji.Stan se privodi kraju imam li pravo na povracaj PDV-a posto prodavac nema firmu vec kao fizicko lice?Sklopljen je ugovor o kupoprodaji nepokretnosti u Beogradu 2007 godine,sta mi treba od dokumenata i kome da se obratim?To mi je prvi kupljeni stan.
Unapred zahvalan

18/12/2008

Anonymous

4

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

Za tako specifično pitanje najbolje je da se obratite poreskoj upravi. Oni će Vam najtačnije reći da li imate pravo na povraćaj pdv-a.

18/12/2008

Stevan Jevtic

3

Comment

Re: Kako dobiti povraćaj PDV-a posle kupovine nove nekretnine?

DO 2004 GODINE SAM IMAO GARSONJERU NA SVOJE IME KOJU SAM PRODAO . OD TADA ZIVIM U MAMINOM STANU SA SUPRUGOM I DVOJE DECE.OVIH DANA SAM KUPIO NOVI STAN .IMAM LI PRAVO NA POVRACAJ PDV-A?


OTEZAVAJUCA OKOLNOST JE DA SAM KUPIO NOVU GARAZU NA SVOJE IME PRE PAR MESECI (NA KOJU NISAM RADIO POVRACAJ PDV-a)

PUNO HVALA NA ODGOVORU

29/09/2008

milena

2

Comment

Re:POVRAĆAJ PDV-A PRI KUPOVINI PRVOG STANA

Nismo upoznati da se takav dokumenat zahteva u poreskoj upravi na opštini Zvezdara.

29/09/2008

ZORAN - NOVI SAD

1

Comment

POVRAĆAJ PDV-A PRI KUPOVINI PRVOG STANA

PRIMETIO SAM DA NA SPISKU DOKUMENATA POTREBNIH ZA POVRAĆAJ PDV-A PRI KUPOVINI PRVOG STANA NIJE NAVEDENO DA TREBA DOSTAVITI I UVERENJE DA SE FIZIČKO LICE "NE VODI U SLUŽBENOJ EVIDENCIJI KAO OBVEZNIK PO OSNOVU IZVORNIH LOKALNIH JAVNIH PRIHODA" KOJE IZDAJE PORESKA UPRAVA PO MESTU STANOVANJA. MENI JE TO TRAŽENO U PORESKO0J UPRAVI BEOGRAD - FILIJALA STARI GRAD. DA LI JE TO NEGDE PROPISANO ILI SE TO RAZLIKUJE OD UPRAVE DO UPRAVE?